Broken wings

Deirdre1501

Mitglied
They allways told me
We love you
But they brought darkness
Into my life
They tought me
How to walk
How to talk
But never to fly
I tried it myself
They broke my wings

There is no need to fly
They said
Belive us
We know what's the best
So i never learned to trust
To talk
About my feelings
Hide them
They said
Use your brain
That's the only truth

I've never known
That this was wrong
Never known
A real warm home
Felt so hopeless all the time
How could that be?
Now I know
It was not me!

Now,
My life has changed
Since you stepped in
You gave me so much
More than i ever
Got before
I felt something special
And it started to grow
Took a long time
Untill I've known
That i felt home
For the first time

I'd to leave you
But my heart is here
-forever-
Don't know how to say
How much you mean to me
How to express my feelings
You did so much to me
And i can't give it back

Now i am here again
And i don't know what to say
It's hard to see you like this
Don't know if i can find
The right words
Everything can be right
Everything can be wrong
Especially in these times
I know all you need is
Love and care from your family

But please let me stay here
For a while
Just to be near you

Deirdre O'Kelly

* Den Text habe ich geschrieben als ich meine Freundin Geraldine das letze Mal gesehen habe. Sie starb Ende Mai 1999 an Krebs und hinterlies 3 kleine Kinder sowie ihren Mann. Mein Leben wurde reicher durch sie und sie fehlt mir nach wie vor sehr, wie mag es da erst ihrer Familie gehen. Seitdem bin ich nicht wieder in Irland gewesen, aber ich möchte Ihr hier ein kleines Denkmal setzen*
In Memoriam
 

heidekind

Mitglied
Das hast du wunderschön geschrieben. Deine Freundin hat es
sicher verdient, daß du sie an dieser Stelle geehrt hast.
Ich tat dasselbe, als mein Papa jetzt 1 Jahr tot war. Es tut einem selber gut, das zu schreiben. Und wir ehrten sie ja auch zu Lebzeiten, ich hoffe, ich habe mich richtig ausgedrückt? Ich wünsche Dir alles Liebe und Gute. Leider war ich noch nie in Irland, aber was ich aus Büchern und
Sendungen weiß, es ist wundervoll dort. Kennst du das Buch bzw. den Film: Die Asche meiner Mutter .... es spielt dort.
Hoffentlich mußte ich nicht in Englisch antworten? Denn soviel kann ich gar nicht. Heidekind-Heidemarie
 

Bonnie

Mitglied
Ich kann mich heidekind nur anschließen.Du hast das wirklich
wunderschön geschrieben.Mit so viel Gefühl,ich bin begeisstert.
Liebe Grüsse Bonnie
 



 
Oben Unten