Früher wor alles...

4,00 Stern(e) 1 Stimme
Fröher wor alles …

Et weed immer die schön ahl Zick besunge. Dat es hügg jenauesu wie fröher, denn och do daachte mer immer aan dat Verjangene. Mer denk immer aan dat zoröck wat jewäss es. – Domols wor alles besser un jemütlicher – wor et och. –

Dat jeiht jedem esu. Dobei kann keiner jenau sage wann dann die Zick wor, wo et am allerbess jewäss es. Trotzdäm luurt mer jään zoröck, als mer noch met selvsjemaahte Kostümcher, dä decke Trumm un der Quätsch durch de Altstadt un och durch et Veedel jetrocke es. Im Bollerwagen wood et Pittermännche jetrocke. Jet Aädäppelschlot un e paar Brütcher wooren och dobei.

Et woodt och keinen Buhei dovon jemaht, wenn de Quös met dobei woore. En der nöchste Weetschaff spillte mer dann, mih schlääch als rääch, neue un ahle Leedcher, un all Jäss deihten metsinge. Dat wor och ärg nüdich, domet die Melodie zomindest einijermaßen hinkom. Dat do reichlich schräg Tön bei erus kome, woodt einfach hinjenomme. Ävver der Spass wor riesig un och dä Weet hatt sing Freud. Klor, dat noh däm Spill dat eine ov andere Kölsch jedrunke woode es. Un weil immer och ene Püngel Pänz dobei woor, hatten die jenauesu vill Spass. Och deshalv, weil et jo reichlich Limo un bestemp e Stöck Schokelad jov. Esu en Stöck wat he un do dä ,Veedelsschupo‘, och ,Bleu‘ ov ,Schmier‘ jenannt, op der Stroß verdeilen deiht. Verpack woren die immer in lila, jrönem ov blauem Papier.

Schon wigg för Fastelovend deiht sich dä Bazillus breit maache. Do woodt unger dä Pänz jefrog:
„Wat maskeest do dich?“

„Ich? – Ich weed ene Kohbeu.“

Ne andere däht rofe: „Un ich ene Indijaner!“

Widder ne andere sproch: „Ich weede ävver ne Klooon.“

Un esu deihten sich die Pänz an dä Fastelovendsdag in bonte Klamotte op der Stroß treffe und hatte vill Spass. Dobei wor et schön aan zo luure, wenn ene Kohbeu met Knallplättsche-Pistol met enem Seemann, un andere Fastelovendspänz Höppe-Kässje spillten.

Esu deihten sich die Pänz de Zick verdrieve, bevör et met Mam un Pap, Ühm un Tant un däm Rest der Famillisch losjing. Klor, et woodt dobei nit op die Uhr jeluurt un die Pänz durften länger opblieve un späder als söns in et Bett jon.

Et klingk hügg noch bei manchem dä schräje, ävver schöne Stroßejesang met Trum un Quätsch im Ohr.
,Die Ahl met däm Schirm ohne Kröck...‘, wor e janz besonders Leedche, wat mer üvverall hüre kunnt.

Fastelovend em Veedel kom dann die Zick, als alle Pänz sich trofe, öm hinger däm Zog her zo laufe, öm die eine ov andere Kamell zo fange. Do hat keiner ne Büggel met, denn die söße Sache wooden tirek jejesse.

Manche Panz es däm Fastelovend treu jeblevve un jeiht hügg selver met en däm Zoch.

Däm Fastelovend es et zo jönne, dat och hügg vill Pänz däm schöne Fess treublieve.
Dann schriev vielleich ne Andere in fääne Johre, wat dat hügg för en joode Zick jewäss wor.
 

Bo-ehd

Mitglied
Lieber Armin,
als Fan von Beikircher und Hausmann/Becker kann ich bei deinen Texten nur den Hut ziehen. Erfreulich, dass es dir gelingt, den Dialekt so gut abzubilden. Ich bin Franke, da gelingt die Umsetzung nur selten, weil sich zu viele Laute mit unserem Alphabet nicht ausdrücken lassen. Gruß Bo-ehd
Übrigens: Wir duzen uns hier alle.
 
Lieber Armin,
als Fan von Beikircher und Hausmann/Becker kann ich bei deinen Texten nur den Hut ziehen. Erfreulich, dass es dir gelingt, den Dialekt so gut abzubilden. Ich bin Franke, da gelingt die Umsetzung nur selten, weil sich zu viele Laute mit unserem Alphabet nicht ausdrücken lassen. Gruß Bo-ehd
Übrigens: Wir duzen uns hier alle.
 
Lieber Bo-ehd, vielen Dank für Deine lieben Zeilen. Dass Dir als Franke die Texte so gefallen, begeistert mich natürlich sehr.
Ok..."Du" ist mir auch lieber und als Kölscher ohnehin mehr vertraut.
Herzliche Grüße nach Franken
 



 
Oben Unten